Nu väntar hemlösheten! Hyresgäst vädjar till kommunen



Det är nu klart att den första hyresgästen kastas ut på gatan om några veckor. Han är ledsen och chockad. Han trodde inte att han skulle hamna i en sådan situation.

Hyresgästen jobbar som timanställd inom hemtjänsten. Det är hans enda inkomst. Han vet inte hur han ska klara en flytt eftersom han inte har några pengar och för låg inkomst för att hyra en andrahandsbostad. Hans vänner har en liknande situation som han själv och han har inga släktingar i Sverige.

Hans meddelande till kommunen: 

Jag har inte valt att komma till Sundbyberg. Det är ni i den offentliga makten i Sverige som har tagit mig hit till Sundbyberg så ni borde se till att det finns bostäder. Jag jobbar och tjänar pengar och kan klara en normal hyra. Jag önskar ni att tänka om när det gäller beslutet att vräka mig.

Kommentarer

Populära inlägg