Brev till Sundbybergs kommun från "S"

Hej

Jag vill ha hjälp från Kommunen och Socialen. Jag vill ha hjälp med bostad. Jag studerar en utbildning i kök och svenska på Astar-skolan. Om du slänger ut mig från min hem kommer jag att sluta på skolan jag studerar på nu, sluta med vänner och mitt liv blir ett helvete och hemlöst. Jag vill att du ska hjälpa mig att slutföra mina studier och lära mig mer om språket och lära mig det yrke jag studerar. Jag har vänner och kollegor i skolan. Om jag kopplas ifrån dem och lämnar dem kommer jag inte att ha ett vackert liv, det kommer att vara eländigt. Jag kommer att förlora allt, mina yrkesstudier, språket, vänner, kollegor och människor som jag har träffat här. Det kommer att bli ruin för mig och mitt liv. Vad skulle jag göra om jag kastades ut från mitt hem? Jag ser hela mitt liv som stress...

Hälsningar 

S





Kommentarer

Populära inlägg